zondag 3 januari 2010

2010

Een nieuw jaar en nieuwe voornemens. Een daarvan is dat ik deze blog weer een beetje regelmatig ga bijhouden. Verleden jaar heb ik er niets aan gedaan en als ik de verhaaltjes van 2008 teruglees vind ik dat toch wel leuk.
De laatste dag van 2009 natuurlijk traditioneel eegedaan aan de Oliebollencross in Nieuw Dordrecht. Het was koud, maar door de sneeuw vooral glad in het bos. Het laatste stukje van de afzet gleed ik dan ook steeds weg. De tijd was dan ook maar liefst 2 minuten langzamer dan in 2008.
Één minuutje door de gladheid en de andere minuut door de leeftijd zullen we maar zeggen.Thomas van der Wal liep de hele tijd net voor me, hij liep sterk want in de slotkilometers bouwde hij zijn voorsprong nog wat uit. Meestal ben ik degene die op het laatst nog wat winst kan pakken. Mijn tijd: 26:19 en een 7e plaats totaal ( 2e bij 40+ achter Wim Opten die trouwens ook overall-winnaar was)
Vandaag en gisteren heb ik samen met Hans gelopen. Gisteren zo'n 18 kilometer en vandaag 21km. Gisteren in de namiddag had het flink gesneeuwd. Wel zo'n 30 centimeter. Daarom gingen we er vanochtend maar niet met de auto door om samen met 8.30uur groep in het Oosterbos te lopen. Maar het viel erg mee. De sneeuwploeg van de gemeente had het werk goed gedaan want de fietspaden lagen er schoon bij. Even een halve marathon gelopen dus in een tempo dat steeds wel boven de 12 km per uur lag. Op het eind zelfs nog even een versnelling van 1 km zodat ik het toch wel weer blij was dat ons ondergesneeuwde huis in zicht kwam.De hartslag klopt de eerste kilometers natuurlijk niet. Waarschijnlijk nog geen goed contact.

Geen opmerkingen: