zondag 17 januari 2010

Udikloop




Deze week heb ik drie keer gelopen.
1. Dinsdag getraind op de Pollux, omdat de baan nog niet begaanbaar is door de sneeuw. Ben samen met Hans naar huis gelopen zodat we 17 km gelopen hebben. Lekker getraind.
2. Woensdag samen met Marcel. Van school lopend naar huis via de rondweg. Toch weer zo'n 18 km.
3. Donderdag op de Pollux getraind 12km met daarin 5x 1km in resp 12, 13, 14, 15 en 16km per uur.


Zaterdag de Udikloop in Klijndijk gelopen. Altijd een mooie 10km. cross met wisselende omstandigheden. Deze keer was het dus sneeuw. Het eerste stuk langs het voetbalveld was goed te lopen, maar het fietspaadje naar de openbare weg toe was spekglad. In de warming up had ik dit wel gemerkt en de speaker Harm Noor had ons er ook al op gewezen, maar toch gleed ik met mijn tweede stap al direct 30cm naar voren. Direct maar even de handrem erop. De volgende km op de straat was prima te lopen, maar in het bos, waar we 2 ronden van plm 4 km moesten lopen, was het constant zoeken naar het goede spoor. Steeds een beetje glibberen en het laatste stukje van de afzet ging steeds verloren. Halverwege zat ik op 20 minuten en al een hele achterstand op Albert Oldehinkel, mijn directe concurrent. Het tweede rondje ging het iets beter. Een iets kleinere pas gelopen, zodat de afzet niet zo krachtig is. In de 2e ronde heb ik ook nog 2 lopers ingehaald zodat ik als 7e over de finish kwam (en 2e 50+)
Tijd: 39:43min.

Geen opmerkingen: