vrijdag 13 juni 2008

dins- woens- donderdag

Gelukkig valt het met de rug wel mee. Alleen als ik een poos gezeten of gelegen heb, ben ik erg stijf. Heb zondag nog wel even gekeken bij de Schutrupsrun en had misschien ook wel mee kunnen doen. Maar het was ook wel heel erg warm en voor de meste lopers was het geen pretje.
Dinsdag op de training was ik dus goed uitgerust en heb er lekker aan getrokken. In de training zat ook 3 keer 5 minuten. De tweede en derde keer kwam ik zelfs boven de 1500 meter uit. Niet gek.
Woensdag weer mijn traditionele loop van schoolnaar huis gelopen. Wel via BO-veld, zodat de totale afstand ruim 17 km is. Ook hier redelijk pittig gelopen met bijna op het eind een versnelling van 3 km in net even boven de 12 minuten. Tijdens die versnelling voel ik mijn hamstring in het rechterbeen wel flink trekken. Zelfs pijnlijk.
Donderdag stond op de training de 2500 meter op het programma. Na eerst al een lange tempoloop van 2300 meter tegen de wind in hebben gelopen, liepen we dit keer voor de verandering eens de 2,5km in het eerste stuk Oosterbos. Of het daaraan ligt, weet ik niet maar het ging mij en de meeste andere lopers ook zwaar af. Tenminste in onze groep, in de groep van Bas ging het heel goed. Ongeveer de helft liep een PR. Of heeft Bas de route veranderd, of heeft hij de batterij bijna leeg van zijn horloge? Waarschijnlijk geen van beide en hebben ze gewoon goed gelopen.
Vrijdag rustdag.

Geen opmerkingen: