donderdag 26 juni 2008

Tuinbouwloop en Triathlon



Na die lange duurloop was het verplicht even rust nemen. Ik ging namelijk met school (40 tweede klassers) naar Tsjechië. Van maandagavond tot vrijdagmorgen. Dat betekende dus a. niet lopen en b. weinig slaap. Vrijdagmorgen om 9.00uur thuis en direct maar even een paar uur slapen na die lange nachtelijke reis, want 's avonds stond de Tuinbouwloop op het programma.

Dat was dus even afwachten hoe dat zou uitpakken. Ik ben dan ook rustig gestart en liep eigenlijk direct al na de eerste kilometer op een tweede plaats. Nog wel samen met Hans Schepers, maar die was na drie km ook gelost. De eerste plek was buiten bereik want triathleet Stefan van der Pal liep erg ver voor mij.

Op het eind had ik nog wel de hoop dat ik binnen de 36 kan finishen, maar het werd 36:11.
Maaaaaar op mijn forerunner stond een afstand van 10,04 dus misschien toch net wel.
Een tweede plaats dus, maar wel eerste in mijn categorie van boven 45jaar.
zaterdag triathlon
Na de inspanning van vrijdagavond stond zaterdag alweer de triathlon van Klazienaveen op het programma. Ik hoefde alleen maar het loopgedeelte van 6 kilometer voor mijn rekening te nemen, dus dat viel wel mee. Mijn twee collega's Richard (zwemmen) en Janny (fietsen) namen de twee andere onderdelen voor hun rekening. Dit was het tweede jaar en ook dit jaar ook weer heel gezellig. Na een vijfde plek in het eerste jaar haalden we nu een derde plek. Op het podium dus en dat moest wel even gevierd worden op het terras. Goed voor de teamspirit.

Geen opmerkingen: