zondag 15 juni 2008

plotselinge lange duurloop


De route die Mariët gelopen heeft. 33km

Omdat Mariët aan het trainen is voor de wandelvierdagse van Nijmegen, moest ik voor haar een route uitstippelen van zo'n 30 km. Een mooie route uitgezocht, via Oranjekanaal naar Haantje dan naar Klijndijk, van daauit via het Valtherbos naar Emmen en dan weer naar huis.
Toen ze om 8uur wegliepen was het perfect loopweer en toen bedacht ik ineens dat ik dezelfde route wel kon gaan lopen. Ben dus om 10.00uur weggelopen en het was inderdaad zalig loopweer. Mijn bedoeling was om de beide dames te verrassen, maar dat betekende wel dat ik flink door moest lopen om ze voor Emmen in te halen. Ik denk dat ik wel zo'n 13-14km/uur gelopen heb. Mariët had mijn forerunner om, dus ik kon het niet zien.
Toen ik in Klijndijk Mariët belde, bleek dat ik al vlak achter hun zat en ja hoor vlak voor Emmen heb ik ze bijgehaald. Gezellig even meegewandeld en daarna weer verder naar huis.
De laatste 6 km had ik het wel helemaal gehad trouwens. Mijn rechter hamstring speelde weer op en ik heb heel rustig gedribbeld. Totaal bijna 33km.

Geen opmerkingen: