maandag 2 juni 2008

Nr 18 voltooid

Het is gelukt. Marathon nummer 18 is voltooid. Maar het ging heel erg moeilijk dit keer. En niet alleen met mij, maar ook met de hele clinicgroep. Iedereen had het erg zwaar en liep een tijd die onder normale omstandigheden een stuk sneller zou zijn geweest. Want de omstandigheden waren niet gunstig. Eigenlijk zelfs een beetje bedriegelijk, want de temperatuur viel lager uit dan verwacht (plm 23 graden).
Maar de luchtvochtigheid was erg hoog, het was bewolkt, en daardoor konden we onze warmte niet kwijt. Persoonlijk kreeg ik het al bij 25 km erg moeilijk en dan kan ik je vertellen dat 17 km nog een heel eind is. Het tempo ging dan ook flink naar beneden. Dat viel me dan ook vies tegen. De tijd daarentegen ging nog wel.
3:00:35uur. Net niet onder de drie uur dus, maar scheelt niet veel.
----------------------------------------------------------------
Vanmorgen las ik in de krant dat er 142 gestart zouden zijn. In de uitslagenlijst zijn er maar 85 gefinished. Als je dat leest, hebben we het er niet slecht afgebracht met 11 van de 12 die het volbracht hebben. Maar dat nu net Erik hem niet uitgelopen heeft is wel erg jammer. Het had zo'n feest moeten worden. Maar zo zie je mar weer, een marathon is onvoorspelbaar en ook onvoorstelbaar zwaar. Erik is nog maar 21 jaar en zal het vast nog wel een keer gaan halen. Hij werd door de speaker, Henk Borgmeier direct al uitgenodigd voor de halve in Dalfsen op 1 augustus.

We hebben na afloop lekker met elkaar gegeten en zijn weer een geweldige ervaring en wat spierpijn rijker.

De snelheid zaky behoorlijk na het 30km punt




Geen opmerkingen: