maandag 19 mei 2008

De Rietplasloop







Vandaag wordt het een goede test om te zien hoe het erbij staat. Het is namelijk nog maar 13 dagen tot de marathon en vandaag staat de rietplasloop op het programma. Ik wil proberen de 15 km zo rond de 54 min af te werken. Kijken of dat lukt.
-------------------------------------------------------
Die 54 minuten is gelukt. 54.08 om exact te zijn. Maar toch ben ik niet tevreden. Heb me laten verleiden om veel te snel te starten. De eerste 2 kliometer dik binnen de 7 minuten en na 5 km klokte ik 16.59. Als ik op mijn forerunner trouwens kijk, geeft die een heel ander 5km-punt aan dan op het parcours zelf. Terwijl de totale afstand op mijn forerunner ook precies 15,00km is.
Maar goed, de start was sowieso te snel. Gevolg was dat ik al na vier kilometer verzuurde benen had en weining krachtig kon lopen. De schade zoveel mogelijk beperken was het devies. Op zo'n 5 kilometer ben ik Auke Postma voorbij gegaan en heb de rest van de race alleen gelopen.
Op 13 kilometer kwam wel Rutger Timmer voorbij snellen die me het gevoel gaf alsof ik stil stond.
Op het eind bleek de schade nog wel mee te vallen. Een 9e plek totaal en 2e bij de M45+.
Achter Adri deemter maar wel mooi voor Gerrit Voortman (ex- Europees kampioen)

Op naar 31 mei. Dit was de laatste test. Niet slecht en een tijd van -3.00uur moet nog steeds haalbaar zijn.

Geen opmerkingen: